KIRJELDUS
This is a set of cryptography related challenges for targaltinternetis.ee.
They are all interactive and, because of hosting constraints, implemented in client-side javascript.
To prevent people from simply reading the source code, the javascript was obfuscated.
Koodlukk
Sisesta õige viienumbriline kood, et saada lipp.
VIHJED
LAHENDUS
Et leida koodi esimene number, võib proovida läbi kõik kümme võimalikku numbrit ja vaadata, mis numbri puhul kontrollimine võtab kõige rohkem aega.
Ülejäänud numbrid on leitavad samal viisil.
Krüpteerimismasin
Krüpteeritud lipp: P3N{ma}1F4rglttny0ul_0
VIHJED
LAHENDUS
Ainus asi, mis see "krüpteerimismasin" teeb, on tähtede ümberpaigutamine (kusjuures ümberpaigutus sõltub sisendi pikkusest).
Et dekrüpteerida lipp, on meil vaja teada, kuidas täpselt olid lippu tähed ümber paigutatud. Lihtsaim viis selle tegemiseks on anda masinale sisend, kus kõik tähed on erinevad, näiteks "abcdefghijklmnopqrstuv". Väljendiks saame "fgseicvnalhdbmkpurjtqo" ja seega saab järeldada, et esimene täht (st a) tõsteti 9. kohale, teine täht (st b) 13. kohale jne.
Et taastada lipp, tõstame "P3N{ma}1F4rglttny0ul_0" tähed tagasi oma kohtadele: 9. täht (st F) tagasi esimesele, 13. täht (st l) tagasi teisele jne.
a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s | t | u | v | |
f | g | s | e | i | c | v | n | a | l | h | d | b | m | k | p | u | r | j | t | q | o | |
P | 3 | N | { | m | a | } | 1 | F | 4 | r | g | l | t | t | n | y | 0 | u | l | _ | 0 |
Täring
Korja kokku 20000€, et saada lipp.
Sinu raha: 100€
Panus:
100€
Panus: 100€
VIHJED
Anyone who attempts to generate random numbers by deterministic means is, of course, living in a state of sin.— John von Neumann
LAHENDUS
Selliste mängude puhul on tähtis, et täringuvisked, segatud kaardipakid jms oleksid tõesti juhuslikud ning mängijad ei saaks neid ette arvata.
Kui täringuviskeid pisut vaadelda, siis on näha, et järgimine vise on kahe eelmise summa kaks viimast numbrit. Seega me saame ette arvata, kas me võidame, ja panustada vastavalt.
Alternatiivne lahendus
Mängu kood tegelikult ei kontrolli, sa ei panustaks rohkem kui sul raha on.
Seega saab HTML elemendi #game_slider
atribuuti max
muuta ülisuureks arvuks ja ühe mänguga 50% tõenäosusega võita ülipalju raha.